poniedziałek, 12 września 2016

TAK SIĘ OCENIAMY

KRYTERIA  PUNKTOWEGO  SYSTEMU OCENIANIA UCZNIÓW  W KLASACH I-III


OCENA BIEŻĄCA BĘDZIE OBEJMOWAĆ FORMĘ NAGRADZANIA  SŁOWNEGO ORAZ NASTEPUJĄCĄ FORMĘ ZAPISU:

6 PUNKTÓW 
- WSPANIALE - uczeń osiągnął szczególnie wiele, wykazał się bardzo dużą
aktywnością twórczą, biegle posługuje się zdobytymi wiadomościami w rozwiązywaniu nieznanych dotąd problemów teoretycznych lub praktycznych, posiadł wiedzę i umiejętności stawiane przez program nauczania w danej klasie, wykazuje się samodzielnością i twórczo rozwija własne uzdolnienia;

5 PUNKTÓW 
- BARDZO DOBRZE  uczeń spełnia w większości wymagania stawiane przez program w danej klasie, sprawnie posługuje się zdobytymi wiadomościami,
rozwiązuje samodzielnie problemy teoretyczne i praktyczne, potrafi zastosować
posiadaną wiedzę do rozwiązywania problemów w znanych sytuacjach;

4 PUNKTY 
- DOBRZE  uczeń spełnia podstawowe wymagania programowe, poprawnie stosuje wiadomości, rozwiązuje samodzielnie typowe zadania teoretyczne i praktyczne;

3 PUNKTY 
- ZADOWALAJĄCO – uczeń spełnia podstawowe wymagania programowe przy pomocy nauczyciela;

2 PUNKTY 
- SŁABO - uczeń spełnia minimalne wymagania programowe, osiągnął to przy pomocy nauczyciela;

1 PUNKT 
BARDZO SŁABO – uczeń nie spełnia minimalnych wymagań programowych.



KRYTERIA  OCENY  OPISOWEJ  WIEDZY  I  UMIEJĘTNOŚCI  UCZNIA
 KLAS  I-III

            Wiedza i umiejętności polonistyczne:
ü  Technika czytania
ü  Czytanie ze zrozumieniem
ü  Wypowiedzi ustne
ü  Wypowiedzi pisemne
ü  Ortografia
ü  Gramatyka
ü  Karty pracy/sprawdziany

Wiedza i umiejętności matematyczne:
ü Sprawność rachunkowa
ü Rozwiązywanie/układanie zadań tekstowych
ü Geometria
ü Karty pracy/sprawdziany

Wiedza i umiejętności ze środowiska:
ü Wypowiedzi ustne
ü Aktywność ucznia w czasie zajęć
ü Karty pracy/sprawdziany

Wiedza i umiejętności artystyczne (plastyczne, muzyczne, techniczne):
ü Włożony wysiłek
ü Estetyka prac
ü Różnorodność stosowanych technik/pomysłowość
ü Materiałoznawstwo

Umiejętności ruchowe:
ü Aktywność w czasie zajęć
ü Włożony wysiłek
ü  Przestrzeganie reguł i zasad podczas gier i zabaw

                    Wiedza i umiejętności z języka angielskiego:
ü  Słownictwo
ü  Wypowiedzi ustne
ü  Wypowiedzi pisemne
ü  Karty pracy/sprawdziany

                     Wiedza i umiejętności zajęć komputerowych:
ü  Obsługa komputera
ü  Sprawne korzystanie z edytora grafiki i tekstu
ü  Korzystanie z Internetu

Zachowania:
ü Kultura osobista
ü Współdziałanie w grupie
ü Samodzielność
ü aktywność
ü Samoocena
ü Obowiązki ucznia
ü Przestrzeganie reguł


KRYTERIA OCENY Z ZACHOWANIA


6 punktów   uczeń zawsze wykazuje się wysoką kulturą osobistą, szczególną obowiązkowością i  dokładnością. Zawsze jest koleżeński, tolerancyjny, łatwo nawiązuje kontakty, zgodnie bawi się i pracuje w zespole, pomaga innym, szanuje swoją i cudzą własność, zawsze słucha i wypełnia polecenia;


5 punktów - uczeń wykazuje się  kulturą osobistą,  obowiązkowością i  dokładnością.  Jest koleżeński, tolerancyjny, łatwo nawiązuje kontakty, zgodnie bawi się i pracuje w zespole, pomaga innym, szanuje swoją i cudzą własność,  słucha i wypełnia polecenia;


4 punkty uczeń zna zasady kulturalnego zachowania się, ale zdarza się do nich nie  stosować, usiłuje być obowiązkowy i dokładny. Zazwyczaj jest koleżeński i tolerancyjny.
Potrafi nawiązywać kontakty z rówieśnikami.  Na ogół zgodnie się bawi i pracuje  w zespole.  Dba o własność swoją i innych. Zazwyczaj słucha i wypełnia polecenia.


3 punkty - uczeń stara się stosować zasady kulturalnego zachowania. Jest mało obowiązkowy, mało dokładny. Często ma problemy z nawiązywaniem relacji koleżeńskich. Bywa nietolerancyjny. Stara się zgodnie bawić i pracować w zespole.  Wie, że należy szanować cudzą własność, ale często o tym zapomina. Stara się słuchać i wypełniać polecenia, ale wymaga ciągłej kontroli i dopingu.


2 punkty uczeń nie stosuje zasad kulturalnego zachowania. Jest nieobowiązkowy i niedokładny. Ma problemy z nawiązywaniem relacji koleżeńskich. Jest nietolerancyjny. Nie potrafi zgodnie bawić się i pracować w zespole. Nie przejawia poszanowania własności. Nie słucha i nie wypełnia poleceń.


Na ocenę opisową z zachowania wpływają następujące kryteria:
- samoocena ucznia,
- opinia wyrażona przez innych uczniów danej klasy,
- opinie innych nauczycieli,

- obserwacje nauczyciela.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz