KRYTERIA
PUNKTOWEGO SYSTEMU OCENIANIA UCZNIÓW W KLASACH I-III
OCENA BIEŻĄCA BĘDZIE
OBEJMOWAĆ FORMĘ NAGRADZANIA SŁOWNEGO
ORAZ NASTEPUJĄCĄ FORMĘ ZAPISU:
6 PUNKTÓW
-
WSPANIALE - uczeń osiągnął szczególnie wiele,
wykazał się bardzo dużą
aktywnością twórczą, biegle posługuje
się zdobytymi wiadomościami w rozwiązywaniu nieznanych dotąd problemów
teoretycznych lub praktycznych, posiadł wiedzę i umiejętności stawiane przez
program nauczania w danej klasie, wykazuje się samodzielnością i twórczo
rozwija własne uzdolnienia;
5 PUNKTÓW
- BARDZO DOBRZE – uczeń spełnia w większości wymagania
stawiane przez program w danej klasie, sprawnie posługuje się zdobytymi
wiadomościami,
rozwiązuje samodzielnie problemy
teoretyczne i praktyczne, potrafi zastosować
posiadaną wiedzę do rozwiązywania
problemów w znanych sytuacjach;
4 PUNKTY
- DOBRZE
– uczeń spełnia podstawowe wymagania programowe,
poprawnie stosuje wiadomości, rozwiązuje samodzielnie typowe zadania
teoretyczne i praktyczne;
3 PUNKTY
-
ZADOWALAJĄCO – uczeń
spełnia podstawowe wymagania programowe przy pomocy nauczyciela;
2 PUNKTY
- SŁABO - uczeń spełnia minimalne wymagania
programowe, osiągnął to przy pomocy nauczyciela;
1 PUNKT
– BARDZO SŁABO – uczeń nie spełnia minimalnych
wymagań programowych.
KRYTERIA OCENY
OPISOWEJ WIEDZY I UMIEJĘTNOŚCI UCZNIA
KLAS
I-III
Wiedza
i umiejętności polonistyczne:
ü Technika czytania
ü Czytanie ze zrozumieniem
ü Wypowiedzi ustne
ü Wypowiedzi pisemne
ü Ortografia
ü Gramatyka
ü Karty pracy/sprawdziany
Wiedza i umiejętności matematyczne:
ü Sprawność rachunkowa
ü Rozwiązywanie/układanie zadań tekstowych
ü Geometria
ü Karty pracy/sprawdziany
Wiedza i umiejętności ze środowiska:
ü Wypowiedzi ustne
ü Aktywność ucznia w czasie zajęć
ü Karty pracy/sprawdziany
Wiedza i umiejętności artystyczne
(plastyczne, muzyczne, techniczne):
ü Włożony wysiłek
ü Estetyka prac
ü Różnorodność stosowanych technik/pomysłowość
ü Materiałoznawstwo
Umiejętności ruchowe:
ü Aktywność w czasie zajęć
ü Włożony wysiłek
ü Przestrzeganie reguł i zasad podczas gier i
zabaw
Wiedza i umiejętności z języka
angielskiego:
ü Słownictwo
ü Wypowiedzi ustne
ü Wypowiedzi pisemne
ü Karty pracy/sprawdziany
Wiedza i umiejętności zajęć
komputerowych:
ü Obsługa komputera
ü Sprawne korzystanie z edytora grafiki i
tekstu
ü Korzystanie z Internetu
Zachowania:
ü Kultura osobista
ü Współdziałanie w grupie
ü Samodzielność
ü aktywność
ü Samoocena
ü Obowiązki ucznia
ü Przestrzeganie reguł
KRYTERIA OCENY Z
ZACHOWANIA
6 punktów – uczeń zawsze wykazuje się wysoką
kulturą osobistą, szczególną obowiązkowością i
dokładnością. Zawsze jest koleżeński, tolerancyjny, łatwo
nawiązuje kontakty, zgodnie bawi się i pracuje w zespole, pomaga innym, szanuje
swoją i cudzą własność, zawsze słucha i wypełnia polecenia;
5 punktów - uczeń wykazuje się kulturą osobistą, obowiązkowością i dokładnością. Jest koleżeński, tolerancyjny, łatwo
nawiązuje kontakty, zgodnie bawi się i pracuje w zespole, pomaga innym, szanuje
swoją i cudzą własność, słucha i
wypełnia polecenia;
4 punkty – uczeń zna zasady kulturalnego
zachowania się, ale zdarza się do nich nie
stosować, usiłuje być obowiązkowy i dokładny. Zazwyczaj jest koleżeński
i tolerancyjny.
Potrafi nawiązywać kontakty z
rówieśnikami. Na ogół zgodnie się bawi i
pracuje w zespole. Dba o własność swoją i innych. Zazwyczaj
słucha i wypełnia polecenia.
3 punkty - uczeń stara się stosować zasady
kulturalnego zachowania. Jest mało obowiązkowy, mało dokładny. Często ma
problemy z nawiązywaniem relacji koleżeńskich. Bywa nietolerancyjny. Stara się
zgodnie bawić i pracować w zespole. Wie,
że należy szanować cudzą własność, ale często o tym zapomina. Stara się słuchać
i wypełniać polecenia, ale wymaga ciągłej kontroli i dopingu.
2 punkty – uczeń nie stosuje zasad kulturalnego
zachowania. Jest nieobowiązkowy i niedokładny. Ma problemy z nawiązywaniem
relacji koleżeńskich. Jest nietolerancyjny. Nie potrafi zgodnie bawić się i
pracować w zespole. Nie przejawia poszanowania własności. Nie słucha i nie
wypełnia poleceń.
Na ocenę opisową z zachowania wpływają
następujące kryteria:
- samoocena
ucznia,
- opinia
wyrażona przez innych uczniów danej klasy,
- opinie
innych nauczycieli,
- obserwacje
nauczyciela.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz